کیاناکیانا، تا این لحظه: 7 سال و 7 ماه و 1 روز سن داره

خاطرات بهار زندگیمان کیاناجان

اولین غذا

1395/12/30 22:29
72 بازدید
اشتراک گذاری

دختر نازم دیگه وقتش شده که بهت غذا بدیم. من و بابایی همزمان با سال تحویل اولین قاشوق فرنی را دهانت گذاشتیم و شما هم باعلاقه خوردی ( دانه های برنج را نمی توانستی راحت بخوری).

روز اول که مصادف با 95/12/30 بود یک قاشوق مرباخوری فرنی دهانت گذاشتم (مواد فرنی : یک قاشوق مرباخوری آرد برنج ،که مادر مرضیه برایت درست کرده بود، کمی شکر ، کمی آب جوشیده. طرز پخت: مواد را روی حرارت گذاشتم بعد داخل کاسه مخصوص کیاناجان ریختم و کمی هم شیر خودم را بهش اضافه کردم) هفته اول باید فرنی بخوری هفته دوم علاوه بر فرنی حریره بادام و هفته سوم علاوه بر فرنی و حریره بادام ، سوپ باید بخوری.

کیاناجان چون شش ماهه شدی و فابیسم هم نیستی باید ویتامین آد را حذف کنیم و به جایش بهت مولتی ویتامین بدهیم (بهداشت موقعی که رفتم تعطیل بود مجبور شدم خودم کم کم بهت مولتی ویتامین را بدهم تا بهش عادت کنی) و باید قطره آهن را هم بهت بدهم.

آب هم کمی بهت میدهم ولی چند روزی هست که به جای آب بهت شیره ی بادام می دهم(طرز تهیه: سه تابادام را پوستش را کندم و رنده کردم داخل یک استکان آب داغ ریختم و درش را گذاشتم به مدت 3 ساعت تا دم بکشد و بعد صافش کردم و بهت دادم البته زیاد استقبال نمی کنی و همش را بیرون میریزیخندونک)


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)